İslami Delil
Aramaya dön
Fetva

Fetva Meclisi

dini sorular

Soru

2010 yılı fındık ürünümü sattım. Elde ettiğim paranın zekatını vermek istiyorum. Zekatı %2,5'tan mı yoksa % 10'dan mı vermem gerekir? 1 yıl beklemem gerekir mi?

Cevap

Tarım ürününün zekâtı için bir yıl beklemek gerekmiyor. Mahsul elde edilince zekât da gerekir. İki türlü hesap yapılacaktır. Birincisi: Hiçbir masraf yapmadan elde ettiğimiz ürün; bu üründen 1/10 oranında zekât verilir. İkincisi de az da olsa, gübreleme, sulama, işçi çalıştırma gibi masraf yaptığımız ürün; bu üründen ise 1/20 oranında zekât veririz. Allah kabul etsin.
Orijinal kaynak

Paylaş

XWhatsAppTelegramFacebook
Bu içerikte bir hata mı var? Bize bildirin.

Site deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanıyoruz. Ayrıntılar için Çerez Politikası.